keskiviikko 22. elokuuta 2007

Apua joulupukille

Heippa kaikki, olen Talutin. Kahden nassikan kotiäiti Pirkanmaalta. Ensimmäiset sukkani neuloin ala-asteella, saatiin valita joko kaulahuivi tai tossut, mutta olin jo silloin kapinallinen ja halusin tehdä villasukat. Ja kyllä minä niitä käytinkin sitten kovasti. Eikä jäänyt edes kantapääkammoa tai mitään muutakaan traumaa. Kantapää on itseasiassa sukan mukavin kohta neuloa. Oma blogini on Taluttimen tuotoksia, valmistuneita töitä tulee tasaisen epätasaista tahtia, vauhti on nyt viimeiset 4kk ollut vähän rauhallisempaa. Työnjohto kun täytti kuun alussa 2v, ja ilmeisesti unohti kaikki totettelevaisuusnormit sen myötä, ja Päällepäsmärillä (vähän vajaa 4kk) on miehen mukaan "kudinaisti", eli heti kun äiti ottaa käsityön esiin kuuluu vinkaista.

Joulupukki on pyydellyt apua joululahjojen valmitamiseen mm. kolmen sukkaparin voimin, josko niisä jotain saisin ajoissa puikoteltua tämän tempauksen avulla. Step:stä pitäisi ainakin yhdet tehdä, Jaywalker-sukkia olin suunnitellut, täytyy suomennella ohje kunhan on sopiva hetki, josko ne eivät olisi liian monimutkaiset. Sekä yhdet "Peppi Pitkätossu"-sukat on joulupukki tilannut, eli saan käyttää kaikkia jämänöttösiänikin sukkiin :D

Olen mukana myös 10%-projektissa ja tämähän tukee sitä hienosti, kun on langatkin jo hamstrattuna sukkiin. Ja eiköhän Venäjän maallekin yhdet sukat liikene, eiköstä lapsienkin sukat kelpaa? Ainakin yhdet "vääränkokoiset" löytyisi jo ennestäänkin.

Ei kommentteja: